Oldalak

2012. július 5., csütörtök

Az ovátlanítás nagy kérdése

Hja.
E hónapban lejár az "občánskym". És mindenddig azt mondogattam, hogy majd most ovátlanítok, mert nem volt kedvem az adminisztratív, minden-igazolványt-le-kell-cserélni macerához. Jó kifogás volt ehhez az is, hogy az útlevelemben ott virítottak az amerikai vízumok, mert azt tényleg nagyon-nagy és kellemetlen macera lett volna újra kérvényezni három betücske miatt. Most már azok is lejártak.
Namármost.
Azon vagyok, hogy megfejtsem a három betücske jelentöségét vagy jelentéktelenségét.
Miért is akarnék én ovátlanítani? Hát mert ugye magyar vagyok, és bár szlovák az állampolgárságom, mégiscsak magyar a nemzetiségem. És ahhoz hozzátartozik a megfelelö forma is - tehát az, hogy nincs ott az a bizonyos -ová. Így igencsak egyértelmüvé válik a nemzetiségi hovatartozásom szinte mindenkinek aki a nevemmel kapcsolatba kerül majd. És jól is van az úgy.
Ugyanakkor nem tagadhatom le, söt! semmiképp sem akarnám megtagadni azt, hogy én márpedig szlovákiai magyar vagyok. Nem tudok teljesen, söt! sokszor inkább csak kevéssé azonosulni a magyarországi magyarsággal. Alapvetö, lényegi voltomban határoz meg az, hogy kisebbségi közösséghez tartozom. És igen, ehhez az is hozzátartozik, hogy születésemkor az anyakönyvi kivonatomba odabiggyesztik azt az -ovát.

Patthelyzet.
Na most akkor mi legyen?


2 megjegyzés:

  1. Hát, azt gondolom, hogy azzal, hogy szlovák személyid van, teljesen egyértelműen kifejeződik a szlovákiai kötődésed. Ehhez nem kell az ová... Azzal viszont, ha leveszed az ovát, a szlovákok felé is ki fogod tudni fejezni a magyar identitásod.

    VálaszTörlés

Itt mondhatod el TE mit gondolsz // Tuto môžeš povedať čo si myslíš TY // Here YOU can post what do YOU think: